The HOT ESP: Energizing Soy Protien

Leave a Comment
Apa ISTIMEWA nya ESP Shaklee?

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protin berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protin yang pertama ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protin soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

ESP ini diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-genetically modified organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula setiap 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menjamin penyediaan  9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur - tua dan muda. Manakala kandungna Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39 menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.


Haa.. ini antara manfaat ESP:

1. Awet Muda - Asid amino penting dalam membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

Asid Amino adalah...
- Protin terdiri daripada lebih 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protin yang berbeza mengikut kepada keperluan protin dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.

- Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali sebagai asid-amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid-amino perlu. ESP Shaklee menyediakan kesemua asid-amino perlu tersebut.



2. Baik untuk hormon - Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

3. Baik untuk prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

4. Kulit yang cantik - Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepat penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

5. Pembekal tenaga -  Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun-baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.

6. Membaiki pigmentasi - Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

7. Membaiki memori - Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

Mengapakah Protin Penting?

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protin. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormonn dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

+++++++++++++

Haa...dah tau kan kenapa ESP tu begitu hot dan kebabommm sekali... ini adalah kerana ia memainkan peranan penting dalam menggantikan sel-sel dan tisu mati atau rosak. Kadar proses penggantian sel-sel kulit berlaku secara perlahan-lahan dan mengambil masa 28-30 hari. Oleh itu, pengambilan ESP secara konsisten akan memberikan perubahan ke atas kulit. Sepa tak nak kulit glowing-glowing kan...

Jika berminat jangan segan2 kontek sy ya...


________________________________________

 


Untuk order klik sini:


Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Aya Chalo | ID: 889835 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 013-8633224
Email: aya.shaklee@gmail.com
OR
Add Friend di FB saya : Aya Chalo
Read More

Anak Sihat dan Pintar, Ibu Gembira

Leave a Comment
Memiliki anak yang sihat, bijak dan pintar merupakan impian semua ibu bapa dan sudah pasti kita akan gembira tentangnya. Namun, tidak sehingga anak-anak ini bersekolah ibu bapa tidak dapat "mengukur" kepintaran anak-anak melainkan hanya berdasarkan pemerhatian. Memberi nutrisi yang mencukupi untuk perkembangan fizikal, mental, kognitif dan psikomotor sangat penting untuk menghasilkan anak yang sihat dan pintar. Shaklee menyediakan beberapa makanan tambahan yang boleh membantu dalam perkembangan tersebut.

Supplement tambahan yang penting untuk anak anda adalah:-

1. Mealshakes
2. Lecithin
3. Omega Guard
4. B-Complex
5. Vita-lea for Children

Ok, jom kita lihat secara detail supplement apa yang boleh diberikan kepada anak anda yang pintar. Bayi berumur 12 bulan kebawah tidak digalakkan.

Meal Shakes
Merupakan minuman lazat yang mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral penting, 9 jenis asid amino perlu, tinggi kandungan serat, protin dan tinggi kalsium.

Kenapa ia perlu untuk anak anda?
1. Nutrien asas dalam tumbesaran kanak-kanak
2. Memberi tenaga secara konsisten
3. Menyokong sistem imun
4. Kekalkan kesihatan keseluruahan

Lecithin
Penting untuk tajamkan minda anak anda. Ia merupakan peransang bagi asetikolina-neurotransmitter yang bertanggungjawab untuk fungsi otak biasa termasuk daya ingatan.
Ia juga bertindak sebagai pengemulsi iaitu mengeluarkan lemak berlebihan dari badan, menghalang obesiti dan penyakit kardiovascular lain.

Omega Guard
Untuk kesihatan otak. Sangat diperlukan untuk fungsi otak sihat. DHA yang terkandung di dalamnya penting untuk penghantaran isyarat-isyarat otak dan meningkatkan komunikasi antara sel-sel otak. DHA dan gabungan-gabungan EPA telah terbukti memberi manfaat bagi kanak-kanak yang mempunyai masalah gangguan hyperactivity dan autisme.

B-Complex
Penting dalam membantu perkembangan kognitif. Merupakan sumber vitamin B yang mana ia membantu metabolisme, perkembangan kognitif dan pembentukan sel. Kekurangan vitamin B dikaitkan dengan fungsi kognitif yang rendah dan anemia.

Vita-Lea For Children
Membekal 19 vitamin dan mineral kepada anak anda. Menyokong tumbesaran sihat, menyokong tulang yang kuat dan menyokong sistem imun.






Sebagai ibu saya faham betapa tinggi harapan kita untuk anak-anak. Jadi saya yakin ibu2 di luar sana memang mencari supplement terbaik untuk anak-anak lebih-lebih lagi mereka sangat terdedah dengan makanan dan tidak bernutrisi dan tidak seimbang. Ini semua mempengaruhi tahap IQ dan pencapaian akademik anak-anak. 

Untuk dapatkan konsultansi percuma dan info lanjut sila hubungi saya ya... ce refer bawah...


________________________________________

 


Untuk order klik sini:


Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Aya Chalo | ID: 889835 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 013-8633224
Email: aya.shaklee@gmail.com
OR
Add Friend di FB saya : Aya Chalo
Read More

TESTIMONI: SET KECANTIKAN SHAKLEE

Leave a Comment
Antara set yang paling hangatttt di MyLittleMomo adalah Set D: Skincare Set.
Kini, ramai yang memilih untuk cantik daripada dalam dan luar. Glowing2 gitu... Kecantikan bukan terletak pada makeup saja tau..

Dalam Set D ni ada 3 vitamin yang sangat disarankan dan elok untuk makanan kulit:



#1 - Vitamin C (180 biji/6 bulan)

#2 - B Complex (120 biji/4 bulan)
#3 - Vitamin E (120 biji/4 bulan)



Semua ada fungsi masing-masing tau dan jom kita lihat apa yang ada di dalam SET D ni ya. Ada 3 jenis vitamin yang sangat penting.

American Academy of Dermatology (AAD) telah membuat kajian tentang kegunaan vitamin E dan Vitamin C dalam bidang kecantikan kulit.
Peranan Vitamin E dalam kecantikan kulit:
  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel
Peranan Vitamin C dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
  • Mencerahkan kulit
Peranan Vitamin B Complex dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai pelembap
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan tanda penuaan
  • Mengubati jerawat
Kombinasi Vitamin E, B Complex dan Vitamin C menghasilkan:
  • Mengurangkan kedutan dan pembentukan garis-garis halus
  • Mencegah penuaan
  • Menjadikan kulit lebih kenyal
  • Mencerahkan kulit
  • Menjaga kulit dari sinaran UV
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
  • Menjadikan kulit wajah lebih cerah dan kemerahan
  • Menjadikan wajah lebih berseri
Kredit to: Vitamin Semulajadi dan SweetBonda

Bukan itu saja, malah anda akan rasa lebih sihat dan bertenaga kerana gabungan vita C dan Vita E merupakan antioksidan yang hebat untuk melawan radikal bebas dalam tubuh kita. B Complex pula menukarkan makanan kepada tenaga, menjadikan kita lebih bertenaga selepas makan.

Haaa... di sini saya sharekan gambar puan ni... bestkan tengok perbezaan muka sebelum dan selepas, berliur jap, bila lah nak ada kulit muka macam tu kan. Ni bukan sekadar muka, malahan seluruh badan. Itu yang bestnya kalau makan supplement, bukan setakat muka ja lawa, malahan seluruh badah! Sangat berbeza kan?




 Haa.. tau ramai yang dah teruja.. Kalau kulit dapat suplemen yang bagus, pasti kesannya pun menitikkan air mata, hehe... Berminat mahu mendapatkan kulit secantik cik puan di atas?

Apa lagi, jom la hubungi saya sekarang juga..


________________________________________

 


Untuk order klik sini:


Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Aya Chalo | ID: 889835 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 013-8633224
Email: aya.shaklee@gmail.com
OR
Add Friend di FB saya : Aya Chalo
Read More

Peritnya RESDUNG!!!

Leave a Comment

Tahukah anda setiap tahun berjuta-juta orang didunia ini dijangkiti resdung. Penyakit ini sudah tentu akan menyukarkan kehidupan seharian anda. Hal ini juga mampu membuatkan anda menjadi lebih mudah hilang sabar dan rasa tertekan. Ini kerana mereka yang menghidap resdung akan mudah berasa sakit kepala akibat kesukaran bernafas.


Kenali resdung

Resdung (sinusitis) adalah radang pada lapisan rongga hidung yang memiliki beberapa pasangan iaitu frontal, ethmoid, maxillary dan sphenoif.


Gejala Menghidap Resdung

  • Hidung selalu tersumbat

  • Lendir dari hidung dan tekak

  • Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata

  • Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang

  • Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
  • Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya


Punca Resdung
  • Alahan.  Iaitu terhadap jenis makanan tertentu, habuk, parasit (demodex) dan kutu.
  • Apabila anda mengalami alahan, daging yang bertindak sebagai penapis udara didalam hidung akan membengkak. Seterusnya, ia menyebabkan pergerakan udara tak dapat dikeluarkan. Kalau udara tu tak dapat keluar, ia pastinya akan terkumpul kat dalam tu. Kesannya, kulat akan tumbuh dan kawasan dalam hidung menjadi semakin membengkak. Anda yang pernah mengalaminya pasti tahu tahap kesakitannya.
  • Struktur hidung yang tidak normal, yang mungkin diakibatkan oleh tulang hidung retak atau patah ketika kemalangan boleh menyebabkan seseorang mendapat penyakit resdung. Bagi sesetengah orang yang mempunyai struktur tulang hidung yang " senget " tidak lurus (deviated nasal septum), risiko untuk mendapat resdung adalah tinggi.
  • Kerosakan atau sakit gigi di bahagian gusi atas boleh menyebabkan resdung. Kuman atau bakteria yang berasal dari kerosakan atau sakit gigi boleh merebak dengan mudah ke rongga sinus dan menyebabkan resdung. Hal demikian kerana kedudukan gigi gusi atas amat berdekatan dengan rongga sinus. Rongga sinus yang terdapat di dalam tulang pipi (dikenali sebagai maxillary sinus) merupakan rongga yang paling kerap mendapat sinutisis akibat kerosakan gigi.
  • Di samping itu kajian menunjukkan tabiat menyelam dan menyelam di air sungai atau kolam yang kotor serta laut yang tercemar turut menyumbang dan mengakibatkan penyakit ini.
  • Lebih parah lagi, resdung ni boleh merebak ke bahagian mata. Akibatnya, anda boleh hilang deria penglihatan dan ia juga boleh menjangkiti otak.Tetapi, resdung ni tak berjangkit kat orang lain atau diwarisi oleh keturunannya. 


Petua Mencegah Resdung


1. Elakkan daripada memelihara binatang berbulu kat dalam rumah seperti kucing dan arnab.


2. Jangan menggunakan sarung bantal, cadar dan selimut yang diperbuat daripada bulu binatang.

3.Ringankan tangan anda untuk membersihkan karpet/permaidani. Kalau perlu, gunakan penyedut hampagas (vacuum cleaner) yang berkualiti tinggi.
4. Kalau anda nak mengemas rumah, pakailah penutup hidung.
5. Minum air suam/mineral dengan kadar yang banyak. Bagus juga kalau anda amalkan minum sup panas.
6. Selalulah mencuci dan menjaga kebersihan muka anda.

7. Kalau anda ada alahan terhadap jenis makanan tertentu (contohnya makanan laut), janganlah makan makanan tu. 




Kredit to: Klik sini



Jika anda telah mencuba pelbagai jenis teknik perubatan untuk mengubati penyakit resdung anda namun menemui jalan buntu, apa salahnya mencuba memakan vitamin semulajadi pada kali ini.

Saya mencadangkan untuk mengamalkan 3 jenis vitamin untuk mengurangkan gejala resdung iaitu B-Complex, Vitamin C dan Alfalfa.





Jika anda ingin mencuba Set G: Asthma, Allergy, Eczema dan Resdung kami, sila hubungi saya untuk info lanjut.

________________________________________

 


Untuk order klik sini:


Hubungi saya untuk pertanyaan lebih lanjut:

Aya Chalo | ID: 889835 | Call/SMS/Whatsapp/Viber 013-8633224
Email: aya.shaklee@gmail.com
OR
Add Friend di FB saya : Aya Chalo
Read More
Next PostNewer Posts Previous PostOlder Posts Home